2021 m. rugsėjo 28 d. Rusijos žiniasklaida pranešė, kad karo teismas baigė procesą ir pripažino kaltu buvusį 55-ojo atskirojo Rusijos karinių oro pajėgų sraigtasparnių pulko vadą (karinis dalinys 35666, dislokuotas Korenevskyje, Krasnodaro srityje) pulkininką Jevgenijų Suchodolskį dėl gruodžio 11 d., įvykusio Rusijos sraigtasparnio Mi- 28Н „Nakties medžiotojas“ avarijos, kurios metu žuvo visi įgulos nariai.
Teismas nustatė, kad nelaimę sukėlė pulko vado sprendimas perdislokuoti sraigtasparnį esant sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms. Teismo sprendimu jis buvo nuteistas penkiems metams laisvės atėmimo.
Primename, kad 2019 m. gruodį tarptautinė savanorių bendruomenė „InformNapalm“ atkreipė dėmesį į šią nelaimę ir paskelbė straipsnį (rusų kalba): „Atpildas: Rusijos lakūnai, dalyvavę agresijoje prieš Ukrainą, žuvo, nukritus Mi-28H“.
55-asis sraigtasparnių pulkas dalyvavo agresijoje prieš Ukrainą
„InformNapalm“ savanoriai nustatė, kad 55-ojo atskirojo Rusijos karinių oro pajėgų sraigtasparnių pulko koviniai sraigtasparniai dalyvavo agresijoje prieš Ukrainą 2018 metais, kai neutraliuose vandenyse atakavo Ukrainos katerius „Berdiansk“ ir „Nikopol“, taip pat vilkiką „Jana Kapu“.
2018 metų gruodį „InformNapalm“ svetainėje buvo paskelbti 55-ojo sraigtasparnių pulko, dalyvavusio atakoje prieš ukrainiečių laivus, karininkų asmens duomenys. Pirmasis šiame sąraše buvo pulko vadas pulkininkas Jevgenijus Suchodolskis.
Sąraše taip pat buvo nurodyti 2 karininkų duomenys, 55-ojo sraigtasparnių pulko vado pavaduotojo mokymams Aleksejaus Skliankino ir „Mi-28H“ eskadrilės vado Ruslano Kušnirenko, kurie žuvo praėjus metams minimoje sraigtasparnio katastrofoje.
Išvados
Tarptautinės žvalgybos bendruomenės „InformNapalm“ savanoriai ir toliau renka faktus apie profesionalių Rusijos kariškių dalyvavimą agresijoje prieš Ukrainą ir tai skelbia savo OSINT tyrimuose.
Agresijoje prieš Ukrainą dalyvavo daugiau nei 2600 Rusijos kariškių (RF ginkluotųjų pajėgų karių ir karininkų). Nemaža dalis bazėje identifikuotų asmenų žuvo per karo veiksmus Donbaso, Sirijos ir kitose karštose vietose. Kai kurie iš jų tapo nelaimingų atsitikimų aukomis dėl asmeninio aplaidumo ar jų vadų nusikalstamų įsakymų.
Primename, kad 2021 m. vasarą, palyginti su ankstesniais metais, Rusijos karinės aviacijos nekoviniai nuostoliai gerokai padidėjo. Kai kurie ekspertai teigia, kad jie buvo susiję su padidėjusiu skrydžių intensyvumu ir dėl to padaugėjusių avarijų skaičiaus dėl pilotų klaidų. Bet akivaizdu, kad Rusijos aviacijos katastrofos, kilusios dėl techninių gedimų, yra susijusios su sankcijų poveikiu ir Rusijos aviacijos techninio aptarnavimo kokybės sumažėjimo.