2020 m. lapkričio 3 d. Oršos aerodromas, anksčiau žinomas Balbasovo karinio aerodromo pavadinimu, gavo tinkamumo naudoti pažymėjimą.
Anot informacinės svetainės infotrans.by, Balbasovo logistikos centrą, į kurį įeina ir šis aerodromas, galima naudoti sandėliuoti ir perkrauti tiek karo tikslams skirtus, tiek ir dvejopo naudojimo krovinius (internetinis archyvas).
2021-ais m. bus skirta papildoma 1,6 mln. dolerių paskola antrojo kilimo ir nusileidimo tako su papildomos paskirties objektų statybai Oršos aerodrome (internetinis archyvas). Todėl galima daryti prielaidą, jog būtinybė rekonstruoti neseniai tarptautiniams pervežimams atidarytą aerodromą parodo numatomą didelio masto pervežimų augimą ir jo kaip milžiniško logistikos centro plėtros perspektyvas. Be to, atsižvelgiant į žemiau pateiktus faktus, tai gali signalizuoti, jog numatoma aerodromo paskirtis – Rusijos karinių oro pajėgų karinės technikos remonto bazė.
Konkrečiai, likus lygiai šešiems mėnesiams iki pažymėjimo išdavimo, 2020 m. birželio 3 d. „Oršos Orlaivių Remonto Įmonė”, kuri randasi yra pačiame logistikos centro „Bremina-Orša“ centre, išdavė įgaliojimą Rusijos įmonei „Helimountaints“ (internetinis archyvas) toliau išvardintoms paslaugoms teikti (citata):
“- kapitaliniam remontui sertifikuotoje remonto įmonėje – UAB “Oršos Orlaivių Remonto Įmonei” suremontuoti Rusijos karinėms oro pajėgoms priklausančius sraigtasparnius: Mi-2, Mi-8T, Mi-8MTV-1, Mi-8AMT, Mi-171, Mi-171E, Mi-17, Mi 171A1 Mi-171A2 ir Mi-26T;
– periodinių formų diegimui, techninės priežiūros ir remonto darbams sertifikuotoje remonto įmonėje – UAB „Oršos Orlaivių Remonto Įmonei” suremontuoti Rusijos oro pajėgoms priklausančius sraigtasparnius: Mi-2, Mi-8T, Mi8MTV-1, Mi-8AMT, Mi-171, Mi-171E, Mi-17, Mi-171A1, Mi-171A2 ir Mi-26T” (citata)
Šis įgaliojimas baigia galioti 2022 m. gruodžio 31 d.
UAB „Oršos Orlaivių Remonto Įmonė“ įgaliojimas, nuotr. helimountains.ru
Be to, „Mountain Helicopters“ įmonių grupė, kurios interneto svetainėje buvo rastas šis įgaliojimas, įvardija potencialius šių paslaugų klientus (citata): „Rusijos civilinių sraigtasparnių aviakompanijas, taip pat Rusijos Federacijos vyriausybines įstaigas, tokias kaip: Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerija, Rusijos Federacijos gynybos ministerija, Rusijos Federacijos federalinė saugumo tarnyba, Rusijos Federacijos Gynybos ministerijos laivynas, Rosgvardia, Roskosmos, Rusijos vidaus reikalų ministerija, Pasienio tarnyba. Rusijos FSB, Rusijos federalinė muitinės tarnyba, specialieji skrydžių daliniai ir kiti”.
Patvirtinimas, kad paslaugų užsakovai iš tikrųjų yra Rusijos gynybos ministerija ir kitos Rusijos teisėsaugos agentūros, yra „Helimountains LLC“ atstovų kelionė 2020 m. rugpjūčio mėn. (tai yra, iškart po to, kai buvo gautas įgaliojimas) į parodą „Armija-2020“ Maskvoje, kurioje užsakovai “Oršos Orlaivių Remonto Įmonei” surengė susitikimus su Rusijos kariuomenės atstovais (internetinis archyvas).
“Helimountains LLC” buvo įsteigta 2019 m. vasario mėn. Registruojant šią įmonę, pagrindine veiklos kryptimi buvo nurodyta „krovininių orlaivių nuoma su įgula“. Tačiau vėliau, 2020 m. spalio mėn. prie oficialių įmonės dokumentų buvo pridėtos žemiau išvardintos veiklos (internetinis archyvas):
– didmeninė prekyba ginklais ir amunicija;
– mažmeninė prekyba ginklais ir amunicija specializuotose parduotuvėse;
– Sandėliavimas ir krovinių saugojimas.
„Helimountains“ svetainėje (internetinis archyvas) nurodoma, kad “Helimountains LLC“ yra „Mountain Helicopters“ įmonių grupės dalis, kuriai taip pat priklauso „Helimountains-West LLC“ ir „Mountain Helicopters LLC“ („English Mountain Helicopters Ltd“).
“Helimountains LLC ” būstinė randasi Maskvoje, adresas (internetinis archyvas): Kazarmeny g. 6, 1-as pastatas, 5-asis biuras. Čia taip pat radasi LLC “Helimounts-West” būstinė. „Mountain Helicopters Ltd.“ randasi Varšuvoje, adresas: Hoza g., 86 / 210,00-682.
„Helimountains LLC “ direktorius yra Nikolajus Michailovičius Raičenko („Instagram“ paskyra), o jo padėjėjas – Vladimiras Vladimirovičius Isakovas („Instagram“ paskyra).
Nikolajus Raičenko, nuotrauka iš https://helimountains.ru/
vaizdo klipo paimta momentinė ekrano kopija
Jie abu aktyviai skelbiasi socialiniuose tinkluose, juose dalinasi dideliu kiekiu nuotraukų. Visų pirma, paskyrose galite rasti nuotraukų iš parodos „Armija-2020“ ir nuotraukų karinio sraigtasparnio fone, kuris tikriausiai, remontuojamas “Oršos Orlaivių Remonto Įmonėje”.
Isakovas stovi šalia karinio sraigtasparnio (interneto archyvas )
Analizuojant Vladimiro Isakovo vk.ru paskyrą buvo užfiksuotos Rusijos okupuotame Kryme 2018 metais padarytos nuotraukos. Nuotraukos iš okupuoto Krymo ir įrodymai apie įvardinto asmens neabejingumą vadinamajai „Rusiško pasaulio“ ideologijai pateikiami žemiau:
Isakovo nuotrauka iš lėktuvo lango Simferopolio oro uoste (internetinis archyvas)
Nuotrauka iš „Familia Deluxe“ viešbučio balkono (internetinis archyvas)
Nuotrauka iš Isakovo VKontakte paskyros (interneto archyvas)
Nuotrauka iš Isakovo VKontakte paskyros (internetinis archyvas)
Nuotrauka iš Isakovo VKontakte paskyros (internetinis archyvas). Nuotraukos paimtos iš „Instagram“ ir Isakovo VKontakte paskyrų
Iš paties Isakovo po nuotraukomis paliktų grotažymių galima suprasti, jog kelionės tikslas buvo ne tik paprasto turistinio pobūdžio atostogos, o tiesiogiai susijusios su kai kuriais kitais verslo projektais.
Tarp bendrovės „Helimounts-West LLC“, kurios savininkas yra šios organizacijos direktorius ir įkūrėjas Nikolajus Raičenko, vykdomų veiklų yra: kelionių agentūros, kelionių organizacija, rezervavimo paslaugos ir panašaus pobūdžio veikla (internetinis archyvas).
Įmonės „Helimountains-West“ veiklos momentinė ekrano kopija svetainėje zachestnyibiznes.ru
Nors šios bendrovės tiesioginio turistinių paslaugų teikimo įrodymų dar nėra atrasta, galima manyti, kad užfiksuota kelionė į Krymą gali būti pirmas žingsnis planuojant ir organizuojant turizmo verslą okupuotoje Ukrainos teritorijoje, kuris dėl kažkokių priežasčių vis dar nėra įgyvendintas. Visgi, vertinant šios ir kitų „Mountain Helicopters” įmonių grupės pagrindinį verslą ir atsižvelgiant į vykdomą Krymo pusiasalio pavertimą Rusijos Federacijos karine baze, greičiausiai vienas pagrindinių verslo derybų tikslų tuo pačiu buvo ir aptarti karinių orlaivių priežiūrą, prekybą ginklais ir amunicija, krovininių laivų nuomą bei oru atgabenamų krovinių verslą. Bet kokiu atveju Ukrainos saugumo tarnyba turėtų ištirti, ar Nikolajus Raičenko bei “Mountain Helicopters” šiuo metu užsiima savo verslu Ukrainos teritorijoje, kurią laikinai okupuoja Rusijos kariuomenė. Jei išties vykdoma tokia verslo veikla, su Ukrainos URM pagalba privalu inicijuoti turto areštą arba pritaikyti tarptautines sankcijas tokių bendrovių, kaip, pavyzdžiui, Varšuvos dukterinės įmonės turtui.
Šio tyrimo rezultatas – dar viena Baltarusijos ir Rusijos gynybos departamentų bendradarbiavimo fiksacija, kuri gali parodyti tolimesnio Baltarusijos karinės infrastruktūros materialinių ir techninių priemonių panaudojimo Rusijos Federacijos karinėse avantiūrose ir tarptautiniuose karo nusikaltimuose planus. Be to, Ukrainos ir kitų kaimyninių Baltarusijos valstybių, Europos Sąjungos ir NATO narių gynybos žinybos turėtų atsižvelgti į tai, kad Rusijai toliau vykdant Baltarusijos „integraciją“, Rusijos agresijos prieš užsienio šalis eskalavimo metu tokios “technikos remonto” sutartys gali būti panaudotos, kad, prisidengiant remontuojama įranga, perdislokuoti į Baltarusiją Rusijos karinę įrangą – visų pirma sraigtasparnius ir lėktuvus į Oršą. Tuo pat metu Baltarusijos teritorija gali būti naudojama kaip placdarmas įgyvendinant agresiją ir vykdant tolimesnius karinius veiksmus.
Medžiagą parengė Baltarusijos „InformNapalm“ redakcijos monitoringo skyriaus savanoriai.